wtorek, 22 czerwca 2010

Osłonka na doniczkę z masy papierowej

 Dziś coś innego Wam pokaże .Nie będzie nic na temat szydełka. W końcu ja nie tylko szydełkuje i na drutach robię.Czasem mnie napada na zrobienie czegoś zupełnie innego.Pokaże Wam jak w prosty sposób można zrobić osłonkę na doniczkę z kwiatkiem.Oto efekt końcowy:
Potrzebne nam będzie pudełko po margarynie np. ,stare gazety (takie miękkie np. kaufland ) .gazety drzemy na drobne kawałeczki ,zalewamy woda i zostawiamy na noc żeby się moczyły.Potem odciskamy i rozdrabniamy palcami ,albo jeszcze lepiej mikserem .Ja to robiłam tylko palcami i wyszły mi grudki.Potrzebny będzie jeszcze klej stolarski typu wikol,sól,mąka ziemniaczana .Na blogu u Ewy Kwiatkowskiej o tu jest podany dokładny przepis .Sugerowałam się tym przepisem, ale zrobiłam trochę inaczej. Kredy malarskiej nie dawałam i zamiast zwykłej mąki dałam mąkę ziemniaczaną. Kleju tez dałam więcej .W sumie to wszystko trochę na oko. Poszczególne etapy mojej pracy:
Masę nakładamy na pojemnik dobrze jest zrobić najpierw warstwę z pasków papieru( i znowu ja tego nie zrobiłam.) masa błędów,ale to moje początki .Robiłam kiedyś talerze ozdobne i maski z masy papierowej ale tylko przez nakładanie pociętych gazet w paski na kleju z mąki .  ..Tego typu masę robiłam pierwszy raz . Pewno jak się jeszcze zdecyduje kiedyś to wyjdzie lepiej. Pojemnik już wysuszony( a schnie długo zwłaszcza przy takiej pogodzie jak jest teraz). malujemy farbami akrylowymi lub plakatowymi .Ja malowałam zwykłymi plakatówkami. Najpierw cały pomalowałam brązową farbą, a potem namalowałam kwiatki jakie mam na balkonie.. W ogóle jak tylko jest ładnie to wiele rzeczy robię na balkonie. Po wyschnięciu pojemnik polakierowałam lakierem bezbarwnym do drzewa.
    Dzięki za wszystkie miłe komentarze. 

                                                                   pozdrawiam
 Eve-Jank

13 komentarzy:

  1. Fajny efekt pewnie kwiatek zadowolony :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję pomysłu i..efektu końcowego jeszcze bardzi !!!ej

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie to wygląda...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł!!Fajnie Ci wyszła:)Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł na darmową doniczkę ! Zaskakujesz mnie swoimi pomysłami !
    Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  6. no teraz dopiero odkrylam te mase papierowa,ale super!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. ladnie tylko nastepnym razem wybierz jakis weselszy kolorek na tlo:) ja zaraz bede robic maski potrzebuje na warsztaty z dzieciakami a nie chce mi sie wyklejac po pasku bo to trwa cale wieki. Mozesz uscislic co to znaczy ze dlugo schnie?

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej szkoda, że się nie przedstawiłaś. Długo tzn. około tygodnia. Zależy też gdzie to będziesz suszyć. Ja suszyłam na balkonie. Wyklejanie pasków pociętych gazet może i trawa długo, ale za to przygotowanie trwa krótko. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy mogła bym się dowiedzieć co to za kwiat. Mam taki sam tylko kolory czerwonego i nie wiem jak się nazywa.
    A doniczka jest śliczna. Sama też taka zrobiłam ;]
    Proszę o odpowiedź pod moim komentarzem. Z góry dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj. Nie wiem co to za kwiatek. Dostałam małą odsadkę od koleżanki. Ona też nie wiedziała jak się nazywa ten kwiatek. Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za odwiedziny

    OdpowiedzUsuń
  11. jak mógł pojawić się pomysł zrobienia takiego garnka?

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za komentarz