sobota, 11 lutego 2012

Skarpetki na dwóch drutach i ulubione seriale.

Witajcie Kochani!!!
Zrobiłam sobie skarpetki i ciepło mi jest w nogi.
Skarpetki są zrobione na dwóch drutach i potem zszywane. Parę lat temu wymyśliłam ten sposób, bo nie umiem robić skarpet metodą tradycyjną i chyba nigdy się tego nie nauczę. Na stronie kury domowej umieściłam artykuł w którym opisałam jak zrobić takie skarpetki jest tu
  Dziś jak patrzę na ten mój opis z przed paru lat to widzę w nim masę niedociągnięć. Dlatego postanowiłam zrobić go jeszcze raz.
Dobra to zaczynamy:
Nabieram na druty odpowiednią ilość oczek. W moim przypadku było to 32 oczka, ale robiłam z grubej włóczki na drutach 4,5. Jest to sprawa indywidualna trzeba zmierzyć nogę w kostce i zrobić próbkę. Przerabiamy 7 cm ściągaczem. Następnie ściegiem gładkim 20 cm. 
 Po obu stronach robótki nabieramy po 6 oczek na agrafki.Następnie dodajemy po 6 oczek po obu stronach i przerabiamy dalej aż do palców. Trzeba przymierzyć do stopy.

Wykończenie na palce:
Przerabiamy 4 oczka razem(najlepiej z jednej strony 2 i z drugiej tak żeby z tych 4 zostało 2)a resztę normalnie.
Tak samo jak wyżej 6 oczek przerobić razem, żeby z tych 6 zostało 3.
Wszystkie oczka przerobić po dwa razem tak żeby zostało ich pół mniej.
Przerobić dwa rzędy normalnie. 
Wszystkie oczka podwójnie tak długo aż zostanie jedno oczki i zakończyć.
 Następnie wszystko zszywamy i pozostaje nam zrobić tylko piętę.
Wykonanie pięty:
Z agrafek przenosimy oczka na drut i dodajemy po obu stronach po 5 oczek.
Przerabiamy  6 cm. Potem zakańczamy po 7 oczek po obu stronach.
Na środku zostaje nam kilka oczek, które przerabiamy na długość 6 cm i zakańczamy.
Następnie zszywamy i mamy gotową skarpetkę. Trzeba ją tylko przyszyć do reszty skarpetki w miejscu pokazanym na zdjęciu
Mam nadzieję, że ten mój opis jest choć trochę zrozumiały. Może przyda się komuś kto tak jak i ja ma problem z robótkami na 5 drutach.


     Wywołana do odpowiedzi przez Katarzynę he he, a właściwie zaproszona do zabawy-"Serialowa Podawanka"Melduje się i przyznaje co oglądam dłubiąc miśki, lemury i inne stwory.
Jeszce pewno by się coś znalazło na co czasem zerka, ale te cztery to chyba takie moje ulubione. Mogę je oglądać na okrągło i mi się nie nudzą.
Zasady: 
1. Opublikuj logo zabawy na swoim blogu. 
2. Napisz kto cię zaprosił do zabawy. 
3. Zaproś co najmniej 5 osób prowadzących bloga.
4. Wymień i opisz swoje ulubione seriale:)
Do zabawy zapraszam:
Jeżeli macie oczywiście ochotę.

Pozdrawiam Was serdecznie 
i życzę udanego tygodnia

Eve-Jank
Ps. To był bardzo długi post. Wytrzymał ktoś do końca? ufff


92 komentarze:

  1. hehe:) ja dałam radę:P Zazdroszczę skarpetek:) Ja marznę w zimie w stopy i mam takie grube skarpety ale kupione, może uda mi się namówić mamę by mi takie zrobiła, bo dla mnie druty to czarna magia:D Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli Twoja mama choć trochę umie robić na drutach to na pewno sobie poradzi :)

      Usuń
    2. Dla niej robótki na drutach i szydełku nie mają tajemnic:) tylko czasu ma zdecydowanie mniej niż ja niestety. Będę musiała bardzo ładnie poprosić:D

      Usuń
  2. Skarpetki są piękne. Ja jednak wolę wersję robienia na pięciu drutach. Tak się nauczyłam. Muszę nauczyć się robić tylko od palców. Z tych seriali to znam Dr Housa i nigdy go nie oglądnęłam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ankoskakanko- Na pewno metoda tradycyjna jest dużo lepsza, ale ja się chyba nigdy nie nauczę.

      Usuń
  3. A ja muszę przypomnieć sobie robione na czterech drutach.Kiedyś nauczyła mnie Babcia.Mam nadzieję że Mamuś jeszcze coś tam zapamiętała.Szczególnie o piętę mi chodzi,reszta jest prosta.
    Twoje są urocze!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne skarpeciochy :) Ja nie umiem skarpet robić. To znaczy nigdy nie robiłam i tak mi się wydaje:D
    Nie sądzę, bym się kiedyś zabrała za nie, bo jednak wolę dłubać większe formy, poza tym mam dość dużą stopę, więc wolę "sklepowe" skarpetki, by nie wyglądały jak 2 namioty.
    Seriale...haha - też podglądam - ale skoro wywołałaś mnie do tablicy, to przy najbliższej okazji na ten temat wypowiem się u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skarpetki super!Mam takie jedne zszywane z Twojego opisu!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Niezły patent na te skarpetki :) Mrozy dały mi w kość, że też myślałam o takich grubych skarpetach, ale chyba zrobię getry. Zanim zrobię, to pewnie będzie po mrozach czyli musztarda po obiedzie, ale następne mnie nie zaskoczą :) Jakbyś nie napisała, że skarpety są na 2 drutach, to bym na to nie wpadła i kolory mi się podobają.
    Do końca spokojnie dobrnęłam, no i zaskoczyłaś mnie wyrwaniem do tablicy :) No, to dorzucę swoje 3 grosze. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hobbytko-w takich skarpetkach fajnie się siedzi w domu i dzierga :) Normalnie w nich chodzić też się da.

      Usuń
  7. Fajne skarpetki i pomysł dziergania na dwóch drutach świetny:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Twoje skarpetki są piękne i na pewno ciepłe!!! Takiego sposobu nie znałam, też spróbuję. Miłej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halinko- bo to mój osobisty sposób :) dziękuje wzajemnie.

      Usuń
  9. Ostra zima to i cieple skarpetki musowo trzeba mieć. Każda metoda jest dobra, jak się tylko chce je zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super skarpetki! Wyglądają na cieplutkie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne skarpetkowce Ewciu, dobry pomysł. Teraz proszę przekład na szydełko. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. AriaArt- dzięki :) wiesz, że na szydełku też robiłam skarpetki. Lata temu to było jeszcze w szkole podstawowej. Wzoru niestety nie posiadam, bo robiłam bez wzoru.

      Usuń
  12. Jeszcze nie widziałam skarpet robionych tą metodą, super, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Metoda moja osobista, ale jest dostępna w necie od paru lat.

      Usuń
  13. I ja się przyznaję, że jeszcze tego sposobu nie napotkałam na swojej drodze :) Fajnie wiedzieć co oglądasz :) Dziękuję za wzięcie udziału w zabawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katarzyno-spróbuj polecam :)
      Jeżeli chodzi o zabawę to cała przyjemność po mojej stronie

      Usuń
  14. To dziwne,ale skarpetki robiłam jak miałam 14 lat,a teraz mam z tym problem.Muszę temu zaradzić.Fajnie by mieć takie grube,cieplutkie pasiaczki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mobart- skoro robiłaś kiedyś skarpetki to na pewno sobie przypomnisz.

      Usuń
  15. Skarpetki cieplutkie, opis zrozumiały, ale pewnie i tak nie zrobię. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. No to od samego widoku zrobiło mi się ciepło w nogi:)Serio.Są kapitalne.
    Dzięki Ci Kochana za zaproszenie do zabawy.Ale już trzeci raz się tłumaczę że z oglądaniem telewizji jestem absolutnie na bakier.Gdyby ktoś zabrał telewizor z mieszkania to być może bym tego nie zauważyła:)))))Bardzo dużo słucham książek.Ale dzięki.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juta- miło mi :) Co do zabawy to przecież przymusu nie ma. Rozumiem. Ja w sumie samej telewizji to też mało ogląda.

      Usuń
  17. przedni pomysl skarpetkowy na ta ostra zime :))))

    OdpowiedzUsuń
  18. Skarpetki są super ;-) Jeżeli grzeją to tym bardziej jak spełniają swoją rolę ;-)Fajny kursik ;-)
    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. o ja mam takie właśnie skarpetki robione na 2 drutach, ale nie wiedziałam jak je się robi, może się skuszę kiedyś na takie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja już od lat przymierzam się do skarpetek. I to nawet nie 5 drutów mnie odstrasza, bo juz tak robiłam, tylko czas, jaki muszę poświęcić na zrobienie pary choćby dziecięcych skarpetek. Porównuję ile w tym czasie bym przeczytała książki:) i niestety, skarpetki przegrywają.
    Pamiętam Twój pierwszy przepis, miałam się wtedy zabrać za takie skarpetki, ale... no właśnie, książki wygrały:)

    Pozdrawiam


    Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ania -wiem jak to jest. Ja się też bardzo długo przymierzałam, żeby je znowu zrobić.

      Usuń
  21. skarpetki fanie zrobione i pokazane:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Myślałam ,że skarpety można zrobić na 5 drutach :)Tak bynajmniej robiła moja babcia a tu proszę:) Całe życie człowiek czegoś się uczy:)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. swietny pomysl na skarpetki..pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  24. Skarpety fajnie dobrze że pokazałaś jak zrobić bo ja też nie potrafię robić na czterech drutach a tak też widzę można pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  25. a takiego sposobu skarpetkowania to nie znałam ,fajny,fajny ...
    ładniusie skarpetki

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajne skarpety, dobry pomysl bez zabawy w piec drutow. Dziekujemy za opis :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Skarpety super wyszły. Za kursik dzięki, może wykorzystam, bo tradycyjny sposób to dla mnie czarna magia. Pozdrawiam cieplutko i dziękuję za odwiedziny w Zaciszu. Ania:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Skarpetki pierwsza klasa!!!!Fajny sposób !!!!Ja skarpet jeszcze nie dziergałam ale boję się ,że nie zakumam ale Ty fajny sposób podsunęłaś -jakby mi nie poszło z czterema drutami to będę wiedzieć gdzie się udać :) dzięki serdeczne!!!!Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. super,ja akurat robię na 5-ciu drutach,ale to fajna metoda,na pewno szybciej niż na 5.

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne skarpetki:)Pomysłowo zrobione na dwóch drutach:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Kocham wpisy o ulubionych serialach :) Chętnie przystapię do zabawy. A skarpetki świetnie wykombinowałaś, ja jeszcze żadnych nie zrobiłam. Dziękuję za udostępnienie opisu :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Fajne te skarpetki i pewnie ciepłe :-)
    Ja do drutów mam dwie lewe ręce :-( Może znajdę kiedyś gdzieś schemat do skarpet szydełkowych ,albo sama coś wymodzę he,he..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto- ja kiedyś robiłam skarpetki na szydełku, ale bez wzoru

      Usuń
  33. Uwielbiam takie skarpety, cieplutkie i milusie. Biegam w nich po domu. Twoje są ciekawie namalowane kolorami , pomysłowo zrobione i bardzo mi się podobają. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Urocze i cieplutkie te skarpetki!!! W ten sposób jeszcze nie robiłam:)))ciekawie:)))

    OdpowiedzUsuń
  35. Oooo !!! Taki bałagan mi się podoba :)
    Skarpetki bombowe. Może kiedyś spróbuję ...
    Pozdrawiam i dziękuję za wizytę na moim blogu. Było mi bardzo miło Cię gościć :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetny pomysł, ja nie robiłam jeszcze nigdy skarpetek. Jak bym jednak miała robić to ten sposób bym wybrała, bo na 4 drucikach chyba bym nie umiałam. Tak się wydaje prościej :D
    Pozdrawiam serdecznie !!!

    OdpowiedzUsuń
  37. Skarpety to pożyteczna rzecz. Ja się nie mogę zmusić do robienia. Podobno ważny jest dobór wełny, żeby się na piętach nie przetarła, ale nie mam pojęcia, jaka wełna nie przeciera się?

    OdpowiedzUsuń
  38. podziwiam wszystkie osoby robiące skarpetki
    dla mnie to coś,czego raczej już nigdy nie zrobię
    a,na 5 drutkach to dopiero mega magia

    OdpowiedzUsuń
  39. Star Treck - wszystkie nowe serie (Nowe pokolenie, Voyager i Stacja kosmiczna) - zawsze uwielbiałam oglądać ;-)Chociaż tę najnowszą serię którą obecnie można zobaczyć na AXN już niekoniecznie. A House obowiązkowo ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolino widzę,że upodobania serialowe też podobne mamy. Oglądam też na AXN tą najnowsza wersję, ale te starsze lepsze.

      Usuń
    2. No niestety - to już nie ten klimat.

      Usuń
  40. nie ma mi kto zrobić takich fajnych ciepłych skarpetek a sama mam dwie lewe ręce :P na szczęście w sklepach można znaleźć fajne skarpetki damskie w sam raz na zimne wieczory, takie z puszkiem itd :) chociaż mam sentyment do takich na drutach, kiedyś babcia mi robiła podobne :)

    OdpowiedzUsuń
  41. cóż 7 cm ściągacza + 20 cm ściegiem gładkim i zabieramy sie za spuszczenie 6 oczek na agrafki a potem itd itd trochę długa ta skarpetka zanim zaczyna się ta pieta albo ja czegoś nie rozumiem???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem tak każdemu według potrzeb. Niektórzy lubią dłubie skarpetki.

      Usuń
  42. Ewelina Adamska7 kwietnia 2019 17:56

    Doskonale pamiętam jak tego typu skarpetki zawsze robiła mi moja babcia. Chyba coś mi po niej zostało, bo ja za to uwielbiam materiały z drukiem https://ctnbee.com/pl/druk-na-materialach które praktycznie codziennie wykorzystuję do swoich prac.

    OdpowiedzUsuń
  43. 24 yr old Software Engineer I Isa Breeze, hailing from Swift Current enjoys watching movies like Body of War and Jogging. Took a trip to Ironbridge Gorge and drives a XC60. zobacz tutaj

    OdpowiedzUsuń
  44. jeden z was wiele genialnych postów

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za komentarz