czwartek, 28 lipca 2016

Kubek na kawę, misiek,stare obrazki i jak zrobić masło orzechowe.

Witajcie!
Ozdobiłam kubek na kawę. 
Tym razem nie metodą decoupage,
ale lakierami do paznokci.
Jak to zrobić możecie zobaczyć na tym filmiku.
Po wyschnięciu nic się z nim nie dzieje. Pije w nim codziennie kawę. Myje go ręcznie i nie daje do mikrofali. 
Na szydełku powstał miś, bo jakby nie było z szydełkiem to ja się prawie nie roztaję.

Moja przyjaciółka z Kanady w czasie ostatnich plotek na skype narobiła mi smaka na masło orzechowe. 
Chciałam sobie kupić ten amerykański przysmak u nas. 
Tylko, że jak zobaczyłam cenę to mi się odechciało. Słoiczek 350 gram takiego 100% masła kosztuje 20 zł. 10 zł kosztuje takie gdzie jest zaledwie 60% orzechów, a resztę nie wiadomo czego ?
Na szczęście Moja Natalka wpadła na pomysł. Kupiła orzechy arachidowe na wagę i zrobiła masło.
Wystarczy wrzucić fistaszki do blendera i ucierać, aż zrobi się gładka masa. Mam taniej(bo za orzechy dała nie całe 5 zł) zdrowe bez żadnych dodatków cukru, soli tłuszczów i ulepszaczy.
W smaku jest bardzo dobre i ładnie się smaruje.

Pokażę Wam jeszcze coś co rzadko pokazuje na blogu. Obrazki malowane farbami olejnymi. Mają sporo lat. Oba 20 z hakiem.
Widoczek wisi u mojej znajomej. Jest na nim data 1994 rok. Byłam u niej ostatnio i zrobiłam zdjęcie.
Na portrecie kobiety nie ma daty. Leżał u mnie za szafą. Znalazłam go przy sprzątaniu i postanowiłam Wam pokazać. Nie myślcie, że od 2 lat nie sprzątałam, bo mieszkam tu gdzie mieszkam dopiero 2 lata haha.
Po prostu tak jakoś leżał zapomniany. 

Znajomi wrócili z Czarnogóry.
Przywieźli nam prezenty.
Rodzynki i nalewkę.

Byłam wczoraj w kinie z rodziną. 
Na nowym Star Treku
Polecam! 

Pozdrawiam Was serdecznie 
i dziękuje, że do mnie zaglądacie.

pozdrawiam 
Eve-Jank

22 komentarze:

  1. Fantastyczny pomysł z tą filiżanką:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziane i słyszane chciało by się rzec i zapomniane, a takie cudne można stworzyć ;)Filiżanka świetnie Ewo Ci wyszła pewnie nie ostatnia to będzie ;) Misiak wspaniały a i na masło mam chęć :) Oj tam oj tam i u mnie coś chyba za leży ;)Prezenty miłe :)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Kubeczek wygląda fajnie a nie wiesz jak w zmywarce?Da radę?Nie wiedziałam ,ze zrobienie masła orzechowego jest takie proste:))Świetne obrazy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tonka ja ten kubek myje ręcznie tak jak kubki ozdobione w technice decoupage. Wydaje mi się, że w zmywarce mogą sie zniszczyć

      Usuń
  4. Filiżanka i miś super. Jakieś masło orzechowe kupowałam i było wstrętne,słodkie i tłuste, nikt tego nie chciał jeść, z pewnością to co Twoja córka zrobiła jest lepsze.Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne prace, podziwiam obrazy. A przepis na masło orzechowe genialny i zdrowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kubeczek jest genialny ! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Fascynujące historie dzisiaj u Ciebie! wszystko szalenie mi się podoba, a Twoja Natalka miała bardzo fajny pomysł na prawdziwe masełko orzechowe, dziękuję za przepis:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Kubek na kawę robi wrażenie bo niby taka prosta metoda a efekt jest świetny. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czasami robię sobie masło orzechowe z orzechów brazylijskich. Moje ulubione :)
    Ciekawy pomysł na kubek. Myślę, że ozdobię sobie szklankowe świeczniki. Ze światłem wewnętrznym będzie ładnie wyglądało.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie Ty masz zdolności... szczęka mi opadła...
    Obrazy przepiękne!
    Misio słodki - uwielbiam Twoje misie :-)
    Filiżanka piękna :-) Ślicznie ją ozdobiłaś.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale u Ciebie dziś się dzieje:) Misiaczek jest najsłodszy:) A pomysł na masło naprawdę dobry i kiedyś z niego skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniałe prace!!! Cudowny kubeczek!!! Uroczy Misiaczek!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny kubek :) Masło orzechowe bardzo lubię, domowe na pewno jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Filianka jest czadowa. Nie wiedziałam, e taki efekt mona uzyskać w tak prosty sposób. Mis przesłodki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Filiżanka jest super:))))))pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ależ Ty masz pomysły,filiżanka super:)))pięknie malujesz:)))szkoda takiego portretu trzymać za szafą:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Ewo, filiżanka jest rewelacyjna !!! Ach, Ty malarko - artystko !!! Obrazy - bardzo ładne ! Pozdrawiam cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie wyszło Ci ozdobienie kubeczka, ładniutkie kolory. Pomysł na własne masło orzechowe super. Obrazy robią wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam,u mnie troche słabo z odwiedzaniem blogów.Tak jakos latem sie nie chce.Ale musze przyznac ze super zrobiłaś tą filiżankę.Misiaczek bardzo słodki i uroczy.:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Super Ci wyszła ta filiżanka, co prawda filmiku u mnie nie widać ale już gdzieś widziałam ten sposób na dekoracje lakierem. Misio jak zawsze fajniutki. Co do masła z orzechów to znam ten przepis tylko jak zwykle zebrać się nie mogę do zrobienia:) ale kusisz:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super Ci wyszła ta filiżanka, co prawda filmiku u mnie nie widać ale już gdzieś widziałam ten sposób na dekoracje lakierem. Misio jak zawsze fajniutki. Co do masła z orzechów to znam ten przepis tylko jak zwykle zebrać się nie mogę do zrobienia:) ale kusisz:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za komentarz